treningsmotivasjon om vinteren

  • 27.11.2012
  • KL. 20:18



Noe jeg syns er utrolig irriterende med vinteren er den manglende motivasjonen jeg har til å trene. Jeg føler liksom at motivasjonen min synker synkront med gradene, og det å ta på seg treningsklærne og joggeskoene blir plutselig verdens største ork... Håper jeg ikke er den eneste som er slik?! Utrolig stor forskjell kontra motivasjonen min i sommer, da jeg trente mange ganger i uka og sprang på fjell hele tiden. Det var så utrolig deilig, hadde kjempemye overskudd og energi. MEN nå skal jeg prøve å vri om litt, og endre tankegangen min! Jeg mener, hallo - selvom det er vinter og man ikke sprader rundt i bikini så er ikke det er grunn til å ikke holde seg i form. Og det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige KLÆR :)

Jeg kom meg (omsider) ut i går da, takk gud for det! Jogging har jeg gitt opp for lengst ettersom jeg får sting/hold UANSETT hva eller hvor mye jeg spiser og drikker før trening, så jeg fant en kjempebratt bakke og løp intervaller. Det er det eneste som funker for meg, men det er jo veldig effektivt og slitsomt så det passer perfekt. Så ja, om du er som meg og ikke har tid til å bruke halve ettermiddagen på å trene, så anbefaler jeg deg å finne en bratt bakke og løpe/jogge opp så mange ganger du greier. Sinnsykt god trening! Forresten, om noen trenger litt motivasjon så kan dere ta en titt på innlegget jeg skrev for noen måneder siden: HER




overdel fra individu.no (som forøvrig er altfor trang, noe som fører til at den glir opp. Haha, men det ser dere vel sikkert. Skal bytte den inn i minst to størrelser større!)

Noen som føler det likt som meg?

32 kommentarer

Amalie

27.11.2012 KL. 20:22

ja har mistet en del motivasjon selv! Men skal tvinge meg på trening flere dager denne uka, om jeg liker det eller ikke :-) hiih

wannabeweee

27.11.2012 KL. 20:28

sykt fin genser :-)

Kristina

27.11.2012 KL. 20:32

you're a such beautiful ! :)

Matilde Bang

27.11.2012 KL. 20:33

skal gjøre det i morgen! det er så bra å ha intervaller opp og ned bakken :D

emily ellingsen

27.11.2012 KL. 20:37

Jogger bare til postkassa og tilbake jeg :p lol

Veronika Fredriksen

27.11.2012 KL. 20:37

Jepp, føler med deg! Men i det siste har jeg faktisk klart å legge latsida litt på hylla. *stolt* :D

Søt du er uten sminke :)

maria sanni

27.11.2012 KL. 20:43

du har jo drømmekroppen da, tihi!
så søt uten sminkee! fina

Heidi

27.11.2012 KL. 20:50

Det er bare og bestemme seg, også er det så deilig etterpå når en har gjennonført en god treningsøkt.:)))

Hege Landsvik

27.11.2012 KL. 20:51

Sunn mat hjelper jo veldig på energien :-)

tkmf

27.11.2012 KL. 21:03

Har sykt mye treningsmotivasjon for tiden jeg :)

.

27.11.2012 KL. 21:29

Mister ikke motivasjon, men liker ikke så godt å jogge ute i kulden :(

Men er veldig glad i intervaller da! Anbefaler å finne en flat grusveg og så "tegne" opp kanskje 5 streker.

Første strek er da start, løp så til strek nummer to og så tilbake til start. Så løper du til strek nummer tre og tilbake til start. Fortsett slik helt til strek nummer fem, uten noen stopp når du kommer tilbake til startstreken. Dette er en helt forferdelig øvelse synes jeg! Jeg klarer ikke å løpe hele tiden, så det blir heller jogging/løping. Kan gjerne repeteres 3 - 5 ganger om du klarer det! :) :) Prøv det! :D Men husk å varme opp først :)

kristinehi

27.11.2012 KL. 21:31

ettersom jeg har kneskader i begge knærne som gjør at jeg får vondt av å jogge så er motivasjonen på bunn : (

Helene

27.11.2012 KL. 21:37

Ja! Syns det er mye bedre å trene ute, så sliter litt med å finne ut hvilken form for trening jeg skal velge når jeg må trene inne...

Sigrid

27.11.2012 KL. 21:42

Hei! Jeg satser på langrenn så treningsmotivasjonen min på høsten og vinteren er som regel på topp, men skjønner hvordan du har det. Det er bare et ork, er det ikke? Her er noen tips til hvordan du kan trene som du vil og skaffe deg selv en god treningsuke med masse motivasjon!

- Lag deg en enkel treningsplan for ukene i vinter, der du har en type trening for en bestemt dag i uken for eksempel:

mandag: løpetur og styrke (lag deg gjerne en liste over øvelsene når du tar styrke)

Tirsdag: Intervaller Onsdag: spenst, styrke og hurtighet (finn deg en bratt bakke og hopp jamfot og hinking i, løp noen stigningsdrag og noen litt kortere drag og avslutt med litt lett styrke)

Torsdag: Har du et treningssenter i nærheten du pleier å dra til så dra diit

Fredag: treningsfri

lørdag: løpetur med innlagte intervaller eller intervaller med hoppetau

Søndag: Treningsfrii

En slik plan hjelper deg veldig for da har du på en måte noe du MÅ følge! Vil også anbefale deg å ikke spise NOE minst 1time før trening, helst 1,5, da er du sikker på å ikke få sting! Har du en idrett du driver med så legg inn de treningene i planen :)

LYKKE TIL

emilydiary

27.11.2012 KL. 21:47

så fin du er kjempefin blogg digger den :D

Ragne

27.11.2012 KL. 21:48

Hei! Veldig fine tips du hadde på det andre innleget! Jeg trener ganske mye, men jeg lurer på en liten ting. Hvor mange ganger i uka trener du? Hadde blitt super glad for svar! Digger bloggen din og du er helt perkekt.

Guro

27.11.2012 KL. 21:51

Har faktisk nettopp trent styre, trente det i går også, så jeg føler meg ganske flink, haha. :)

Synne

27.11.2012 KL. 23:51

Jeg har treningsmotivasjonen på topp!! Trener styrke og kardio minst fire ganger i uka, føler meg såå mye bedre :-)

Skjekk trenings-motivasjons-tumblr'en min for massevis av inspirerende bilder, haha! Det er det eneste som funker :-)

http://www.workoutangel.tumblr.com

Ida

28.11.2012 KL. 09:59

Hei!

Om du får sting av å jogge deg en tur uansett om du spiser ditt og datt osv, så er det nok ikke hva du spiser det står i.

Om man har dårlig kondis og ikke er så godt trent på løpefronter får du sting av det, så om du da dropper å løpe hver gang vil du aldri bli kvitt stinget. Selv om du har sting må du løpe, for da blir det enda mindre neste gang ;)

Bare et godt tips.

Hilsen ei som løper og trener mye ;)

Ida

28.11.2012 KL. 12:11

you have amazing body! Are you naturally so skinny or do you have to workout to keep in shape?
Så nydelig du er! Hadde jeg kunnet trene, hadde jeg vært like flink om vinteren som ellers, tror jeg. Jeg elsker trening, og gleder meg UTROLIG mye til jeg endelig skal få lov til det igjen :)

♥ Lizbethosnes.com - Mitt liv med mine interesser, og lidelsene angst og anoreksi.

28.11.2012 KL. 14:53

Du burde ta en titt innom bloggen til voe, hun har farget håret ombre (vet du elsker det) <3

Emilie&Linda-mor&datter <3

28.11.2012 KL. 14:59

Hei, tittet innom bloggen din! Kjempe fin :)

Jeg har en konkurranse hvor du kan vinne ett veggdekor på min blogg nå, ta en titt om du vil :) Og ha en fin dag!

Michelle Marie

28.11.2012 KL. 17:22

Jeg er helt lik, mister egentlig motivasjon til stort sett det meste på denne tiden av året, både skole, trening og fotografering. Er bare kjipt med mørke og vinter

Mariam

28.11.2012 KL. 18:15

Jeg lurer på en ting, er du fornøyd med kroppen din, og har du godt selvbilde? Det virker som om du stråler selvtillit :-)

camilla sjuseth

28.11.2012 KL. 18:50

DU ER SÅ SØT(!!)

heheh, du var utrolig annderledes uten sminke, men fin! mer naturlig liksom

Tuva

28.11.2012 KL. 19:08

Hvor er genseren fra?!

Audrey

29.11.2012 KL. 17:02

Haha same problems for me, I am not motivated on the winter :P

Mari

29.11.2012 KL. 19:09

Treningsoverdelen er kompresjonsgenser fra 2XU, som du sikkert veit, og da skal den vere veldig trang, for meininga er å framskynde restutisjon osv, så eg ville ikkje hatt den så mykje større om eg var deg, max xs! har tightsar derfra sjøl, og er superfornøgd :) just so u know!

Kristine Ullebø

29.11.2012 KL. 21:15

Mari: Har den i S, og den er så trang at den glir opp til navlen når jeg går :) Vet at de skal være trange, men denne er FOR trang, hehe :p

Mari

10.12.2012 KL. 14:30

Hahha åja daa så :) mulig at tightsane er større i strl enn gensarane då :) aldri prøvd dei!

Skriv en ny kommentar



hits