Kontakt

kristine.ullebo@hotmail.com

Kristine Ullebø

Kristine Ullebø

Kristine
Ullebø

favorittøvelser for tiden

På mandag dro jeg avgårde for en styrkeøkt på Spenst, noe som har blitt en normal vane for meg hver mandag. Jeg elsker å starte uka med å trene - selv om jeg garantert kunne vært flinkere til å holde koken resten av uka også vel og merke. Det er desverre fort gjort at det dabber litt av, og at jeg "har for mye å gjøre", men sannheten er at dersom man virkelig VIL trene, så lager man tid til det. Uansett, nok om det. Jeg og Ingvill trente mage og rumpe, og nå - to dager etter - kjenner jeg at rumpa er støl som fyyyy! Det ser nesten litt rart ut når jeg går, haha. Men gangsperre er likevel noe av det beste jeg vet.

Nå er skolen slutt og jeg skal spise sushi med Emma før vi drar på russerevy for skolen min i kveld. Gleder meg, russerevy er alltid gøy å se på! Neste år er det vi som står på scenen, wææ :-)

Jeg tenkte å vise to av mine favorittøvelser for tiden! Jeg har fått dilla på kettlebells. Har aldri rørt en kettlebell før for noen uker siden, da fikk jeg plutselig øynene opp for det.

Slik gjør du: Velg en kettlebell med ønsket vekt, hold den med begge hender og utfør knebøy mens du svinger kettlebellen før mellom beina, og så opp med strake armer. Pass på å hold den med et godt grep da, så du ikke glipper kettlebellen og knuser alle vinduene på treningssenteret, haha. (Jeg er like redd for det hver gang...)

Bulgarsk utfall: dette er min favorittøvelse for rumpa! Hold en manual i hver hånd og plasser den ene foten på en kasse eller benk. Sett foten i 90 grader og gå helt ned, og helt opp igjen. Pass på at det aldri blir mindre enn 90 grader mellom lår og legg.

10 kommentarer

ida

04.03.2015 KL. 15:51

Har Emma blogg?

maria

04.03.2015 KL. 16:46

Hei! Eg og er veldig glad i bulgarsk utfall! Har eit lite tips; ha ei lita balansepute under den fremste foten. Det gjer øvelsen litt vansklegare og litt tyngre. Og stabilisering er alltid bra! Berre eit lite tips som eg liker. Du er flink! :))

04.03.2015 KL. 16:59

Hei:) jeg leste akkurat et innlegg på en annen blogg som omhandler at bloggere får så mange slemme kommentarer. du har jo også snakket litt om dette. jeg lurer på om du i neste ukens spørsmål kan svare på: kan ikke bloggere bruke den "adressen" som alle som skriver kommentarer legger igjen og søke opp hvem det er eller finne det ut på en måte?

Mia

04.03.2015 KL. 17:31

Elsker å lese om trening! Kan du ha flere slike innlegg eller også video?:)

04.03.2015 KL. 18:24

SUSHI ER IKKE BRA FOR GRAVIDE!!! tror jeg da

04.03.2015 KL. 19:38

Du bør se litt på holdningen du har på kettlebel øvelsen. Viktig at ryggen er strak og fin, og at nakken ikke "henger" og slenger. :)

Ida

04.03.2015 KL. 20:48

Omg at jeg ikke har tenkt på det før!! Mobilen i trenings bhen!!! Hver gang jeg trener styrke står jeg der med det samme problemet: "Hvor i helvette skal jeg gjøre av mobilen?!?!!" Og jeg irriterer meg hver gang over ledninger og styr, men løsninger er altså så enkel som dette :)

Kaia

04.03.2015 KL. 21:43

hei, hvor mange øvelser, serier og repetisjoner pleier du å kjøre? elsker trening men syns det er litt vanskelig å skulle finne ut alt jeg skal gjøre selv!

Barbora

04.03.2015 KL. 22:52

Amazing!! Nice and effective exercises! It is so much fun to train butt!! The best thing to train haah

Marie Gjernes

05.03.2015 KL. 12:49

Bra øvelser! :) Søstra mi glapp faktisk en kettelbell og knuste ene vinduet!

Skriv en ny kommentar

Navn:
E-post:
URL:
Din kommentar:
hits