Kontakt

Kristine Ullebø

Kristine
Ullebø

the best trip of my life

Annonse

I fjor startet jeg sommerferien på sykehuset. Jeg hadde fått kyssesyken en av de siste dagene før skoleslutt, og til slutt ble halsen min så hoven at jeg ikke fikk i meg noe som helst av mat og drikke, så vi la inn årene og skrev meg inn på sykehuset hvor jeg var så heldig å dele rom med 3 andre gamle damer :-))) Den kyssesyken, fy faen, den tok nesten knekken på meg føltes det som. Haha, jeg mener det og! Jeg husker legen kom på besøk på rommet mitt og jeg bare: "Jeg skal til Florida om NI dager, er det mulighet for at jeg blir frisk til det?". Kyssesyken skal man virkelig ikke tulle med, og det kan ha store ettervirkninger, så helt ærlig hadde jeg bestemt meg for å ikke dra. Jeg følte jeg risikerte å bli sengeliggende i månedsvis om jeg ikke hørte på kroppen min... Men jeg ble skrevet ut av sykehuset, og jeg fikk i meg masse næring. Dagen før avreisedato var jeg hos legen for å sjekke leververdiene mine, og legen så ikke noe grunn til at jeg ikke kunne dra - så da satt jeg meg på flyet til Oslo og møtte gjengen jeg skulle reise med, deretter satte vi snuten mot Florida sammen med EF. Jeg hadde den beste måneden i mitt liv!!!

Vi sjekket inn på et hotell i Cocoa Beach, som lå PÅ stranden. Med andre ord: Vi solte oss både før og etter skolen. Herregud, så sinnsykt deilig vi hadde det når jeg ser tilbake på det. Vi tilbringte en hel måned i solskinnsstaten, hvor de fire ukene bestod av nye venner, latter, shopping, soling, Disney World, Universal Studios, bonfire night, amerikansk fotball-kamp, bowling, Walmart-shopping, utflukt til Tampa og MYE mer. Herregud, det var garantert en av de beste ukene i mitt liv!!

Jeg kjente ingen av de jeg reiste sammen med fra før av (utenom et par som jeg pratet med på Facebook i forkant av turen), og det tror jeg er noe av det som gjorde turen så sykt bra. Man har godt av å bli presset ut av komfortsonen og møte helt nye mennesker - ALLE har godt av det. En av mine nærmeste bestevenner den dag i dag er Veronika, og hadde det ikke vært for Florida hadde vi aldri blitt kjent. Det som er så sykt morro er at jeg og Vero planla å bo på rom sammen før vi dro, uten at vi kjente hverandre noe særlig (vi hadde jo ikke møttes), men det viste seg at vi matchet fullstendig.

Vil du reise på språkreise med EF?

... da har jeg har en gladnyhet til dere! Om dere bestiller språkreise med EF innen 30. oktober kan du få opp til 3000 kr i rabatt. Trykk HER for å lese mer. Jeg vet det er mange som vurderer språkreise, og jeg må bare si; KJØR på. Det er virkelig et minne for livet, fy søren. Og jeg vil absolutt anbefale destinasjonen Florida! Hotellet er skikkelig trivelig, det ligger rett ved stranden, utfluktene er dødsmorro, måltidene var kjempegode og ja... Det var bare helt fantastiiiisk!! Jeg får nesten tårer i øynene av å tenke på det. Jeg er så utrolig glad for at jeg har fått oppleve en språkreise, for denne turen kommer til å ligge i hjertet mitt resten av livet.

Her kan dere lese alle innleggene mine fra Florida.