Kontakt

kristine.ullebo@hotmail.com

Kristine Ullebø

Kristine Ullebø

Kristine
Ullebø

10 ting jeg gjør for en sunnere og bedre hverdag

- Først og fremst: Når jeg våkner om morgenen tenker jeg alltid én positiv tanke. Alltid. Aldri noe unntak. Jeg lover deg at om du gjør dette, vil du bli et lysere, mer optimistisk og mer lykkelig menneske. Jeg lover :)



- Før jeg legger meg, setter jeg alltid av 30 minutter til å enten: lese, høre ASMR eller bare ligge å tenke på hva som har vært fint med dagen, og hva jeg gleder meg til ved morgendagen. Om du ikke vet hva ASMR er, søk det opp på YouTube og jeg lover deg at en helt ny verden åpner for deg. Det er kanskje den beste måten å sovne på, ikke minst bare å få en liten avkobling i hverdagen. Verden og alt annet rundt deg forsvinner.

- Jeg spiser mer og mer plantebasert for hver dag som går. Butikkene fylles sakte men sikkert opp av mat som ikke kommer fra dyr, og det gjør meg kjempeglad. Det gjør underverker for hele kroppen min: huden, energien, humøret og ikke minst samvittigheten.

- Jeg spiser ALLTID, ja, alltid, frokost. Det er ikke en eneste morgen på gudene vet hvor mange år at jeg ikke har hatt tid til å få i meg frokosten før jeg drar ut døra. Jeg vet at mange ikke engang orker tanken på mat tidlig på dagen, da jeg var 12-13 år husker jeg at jeg slet med det samme. Tror jeg brukte kanskje en halvtime på å få i meg to brødskiver, men jeg tok den kampen - hver eneste morgen. Det må du også gjøre! For om du blir et frokostmenneske kommer hverdagen din til å bli 10 ganger bedre - garantert. Du får mer energi, høyere forbrenning, bedre konsentrasjon og mental prestasjon på skole eller jobb, og ikke minst får du i deg de viktige næringsstoffene som du trenger tidlig på morgenkvisten.



Havregrøt er en sikker vinner. Mine favoritt-toppinger: kanel, sukker & eple, cottage cheese & kanel, banan & blåbær, hjemmelaget jordbærsyltetøy

- Jeg eeeelsker pizza... Og jeg lager aldri "usunn pizza", så det er derfor jeg spiser pizza med god samvittighet i ukedagene. Så! I stedet for å lage pizza med lys pizzabunn, kjøtt og masse ost på, lager jeg heller en hjemmelaget, grov bunn med masse grønnsaker og litt ost på.

Jeg har lagt ut mange forskjellige oppskrifter de siste årene, men HER finner dere en av de første, den er dødsdigg. Med pesto og kesam i bunnen. Ahhh!

- Jeg drikker vann i stedet for brus/saft/juice. Det har jeg begynt med nå for noen dager siden bare, men føler meg helt seriøst mye bedre allerede.

Sørg for å ha med deg en vannflaske overalt

- I stedet for å ta heisen velger jeg alltid trappen, samme hvor mange etasjer det er. (Med mindre jeg har koffert, haha) I helgen var jeg på Stratos, og der ligger lokalet til utestedet i 11. etasje!!! Jeg gikk faktisk opp og ned dit 3 ganger i hæler i løpet av kvelden, haha. Man tenker kanskje at det ikke hjelper, men om man gjør dette som en regel så utgjør det en del treningsøkter til slutt. Sånt får man rumpe av!



- Jeg løper trappeintervall minst 2-3 ganger i uka, og det er en helt fantastisk måte å trene på dersom du vil være effektiv og ikke er keen på å trene i 2 timer. ALLE burde seriøst løpe trappeintervall, det gjør så godt for beina, rumpa, kondisjonen og hele deg. Finn nærmeste trapp og løp så mange intervaller du klarer - det avhenger jo så klart veldig av hvor lang og bratt den er. Jeg prøver alltid å øke med 1 repetisjon for hver gang, det gir meg en skikkelig mestringsfølelse :)



Om du bor på Løkka har de mange bra trapper ved Vulkan-området - bare et lite tips!

- Jeg har ofte craving på godteri, men jeg spiser likevel ikke godteri så ofte når jeg tenker meg om. Grunnen til det er fordi jeg har sett hvor sinnsykt mye digg OG sunt det finnes der ute. Neste gang du får lyst på noe søtt: Hva med å lage bananis med mørk sjokolade? Sjokotrøfler? Hjemmelagede søtpotet-fries? Fryste druer? Eller bare snackse noe grønnsaker dyppet i hummus, frukt eller dadler? Matverdenen er gigantisk - mye større enn smågodthylla på matvarebutikken.

Oppskrift på sunne sjokotrøfler finner du HER

Oppskrift på søtpotet-fries HER

- Før hvert hovedmåltid, altså frokost, lunsj og middag - tar jeg en av disse tablettene. Jeg har en tendens til å spise veldig fort og ikke tygge maten godt nok, og selv om jeg er blitt mer bevisst på det nå tyr jeg likevel til enzymkompleks. Som dere kanskje vet så har vi enzymer i spyttet som starter nedbrytingen av maten vi spiser, men disse hjelper deg enda mer på vei - så om du tar en slik tablett før hovedmåltidene vil du merke at du blir mindre oppblåst og "vond mett". Helt genialt! Jeg kjøpte det på helsekost :)

27 kommentarer

Hege Kristin

15.05.2017 KL. 17:56

fint innlegg! takk for gode tips <3

Tuva

15.05.2017 KL. 18:01

Elsker at du spiser og skriver mer om raw/plantebasert mat! Du når ut til mange med det, er viktig at vi alle endrer matvanene våre når klimaet er så ødelagt som i dag!

much love <3

S

15.05.2017 KL. 18:34

Hahaha og så bilde av den lille rumpa da

15.05.2017 KL. 18:35

hvordan kommer du inn på stratos? er 23 års grense der

Marie,comment-116569906

15.05.2017 KL. 19:10

S: alle må starte en plass? Om du har liten rumpe og vil ha større hjelper det ikke å tenke sånn jaja nei jeg har liten rumpe så min kommer aldri til å bli større. Feil. Og btw mye finere med en rumpe av muskler enn av fett. Kristine er et sunt forbilde. Dessuten hadde vel noen feks sånne som deg kommentert om hun forstørret rumpen unaturlig? Lol gå din vei

Sanja,comment-116569906#1

15.05.2017 KL. 19:45

Marie: Ro ned. Små rumper er også fint, ikke bli så hårsår

Emma

15.05.2017 KL. 19:46

Hei!

Hvordan løper man trappeintervall? mulig det er et skikkelig dumt spørsmål, men er helt i begynnerstadiet når det kommer til trening. Er det slik at man bare løper opp, også ned eller er det ulike måter å gjøre det på?

Beklager hvis dette er veldig teit spm, men håper du vil svare likevel.

ha en fin kveld!

Martemeomamma

15.05.2017 KL. 20:26

Kjempe fine tips, disse skal jeg prøve :)

15.05.2017 KL. 22:28

Haha hvilken rumpe? :)

Kristine

15.05.2017 KL. 22:47

Hva heter modellen på Levis-buksen du har på her? :)

Supre tips, Kristine!

Laila Monica Nikolaisen

15.05.2017 KL. 23:09

JEG ER IKKE SINNSYK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym

15.05.2017 KL. 23:35

Legger vanligvis aldri igjen kommentarer på blogger, men i dag må jeg. Hvert innlegg du legger ut inspirer meg så til de grader. De sunne holdningene dine, motiverer meg til å bli et bedre menneske. Du har det vakreste utseende som består av den vakreste utstrålingen! Du motiverer til en sminkefri hverdag med mer plantebasert mat. Virkelig Kristine, du er med å gjøre forandring.

Så jeg tror det egt bare gjenstår for meg å takke deg. Takk for at du snakker om ting ingen andre tørr å snakke om. Takk for at du åpner opp om vonde ting som sliter på psyken. Takk for at du hvert skoleår har motivert meg til å ikke gi opp, selvom jeg endte med å måtte ta 3.klasse om igjen, men som endte med å ble til det beste valget i livet mitt. Takk for at du blogger hver dag for at jeg, i likhet med andre, kan kose meg og føle meg vel.

Tusen takk for at du er du, Kristine. - du er virkelig unik, dyktig og sterk.

Mange klemmer

Ada

15.05.2017 KL. 23:54

Kjøpte nettopp Spirulina, Udos choice melkesyrebakterier og boken sapiens! Tusen takk for gode tips Kristine ! ❤️ Stå på!❤️

Anonym

16.05.2017 KL. 00:27

Herregud dette er jo en anoreksi-/"hvordan bli like sykelig tynn som meg"-guide dette. Tenk deg litt om før du skriver.

Det at du skriver at du selv ønsker å legge på deg å få former er såå bullshit, skjønner ikke hvorfor du ikke bare lar være å kommentere det.

KostholdsBloggeren

16.05.2017 KL. 02:07

Her var det mange gode råd jeg kan si meg enig i.

16.05.2017 KL. 03:19

Haha dritkult ansikt der, du er klar for å bli helt vegan. Det er ihvertfall grimase av den rette typen kan jeg love deg. Det har jeg aldri hatt med noe annet enn vegansk mat. Måtte le litt. Hvor mye spiser du utover dagen da? Jeg tipper at du skipper alle måltidene utenom frokosten. Jeg var også så tynn når jeg ikke hadde penger til mat. Da var jeg uten mat i 2 uker omtrent. Går det an? Kan du kanskje si. Jeg spiste vel bare ett eple eller noe på en uke. Og samme neste uke. Hadde 5 kr på 2 uker husker jeg at jeg tenkte. Jada.. Men, hvor ofte spiser du ikke?

16.05.2017 KL. 05:08

Ingen guide til anoreksi dette. Den inneholder jo frokost, pizza, snacks og trening!!! Tragisk at noen forhåndsdømmer sånn :(

Kristine,comment-116571365

16.05.2017 KL. 08:43

Anonym: jeg kan som tidligere anorektiker si meg helt uenig i dette. Dette er gode sunne råd en hver frisk person kan følge for en sunn hverdag! Er man anorektisk, aka psykisk syk, vil disse rådene selvsagt kunne mistolkes og ses på som slankeråd. Men alt av kostholdsråd mistolkes av et anorektisk hode

heidi

16.05.2017 KL. 11:45

kan jeg spørre hvor du tar restylane ? :) er veldig misfornøyd med resultatet jeg fikk sist gang, men kanskje hun ikke var dyktig nok..

Juje

16.05.2017 KL. 12:29

Jeg trener for å få STØRRE rumpe :P ... Du har en veldig søt og liten rumpe men kanskje fordi du spiser sunnere og sunnere? jeg vil være sunn men vil jo ha litt former også. Er trappeløp bare slankende på rumpen eller er det fordi du alltid har hatt lite fett/flat bygd.

comment-116571490

16.05.2017 KL. 12:30

Anonym: Det du skriver gir 0 mening?

Kristine,comment-116571490

16.05.2017 KL. 13:34

Anonym: for en absurd kommentar. skjønner ingenting

Erik baron Olsen

16.05.2017 KL. 14:51

Har nettopp prompa, her på tidligere Thons Hotel på Høvik.

Imorgen,17 mai, har jeg avtalt, med Kiwi-negeren, at vi skal dra til Frogner for å prompe i gatene der.

'Noe sånt.

16.05.2017 KL. 17:14

Hvor er den hullete buksen ifra😍 Den var syykt fin!

Martine

16.05.2017 KL. 19:26

Hvor er de sorte bootsene dine fra?😀

V

18.05.2017 KL. 15:26

Inspirerende innlegg, men du? Kanskje ikke tips så alt for mye om alle mulige kosttilskudd, for det er ikke alle som bør kombineres med andre kosttilskudd eller medisiner.

linn

21.05.2017 KL. 04:09

Yay vegetar chick in the making? <3 <3

Skriv en ny kommentar

Navn:
E-post:
URL:
Din kommentar:
hits