Kontakt

kristine.ullebo@hotmail.com

Kristine Ullebø

Kristine Ullebø

Kristine
Ullebø

disse mageøvelsene gjør jeg hjemme!

Noe som er mye etterspurt her på bloggen er trening - så jeg tenkte å fokusere mer på fremover. Helse generelt :-) Sunne, digge oppskrifter i sommervarmen, og øvelser som svir i musklene og gir deg de resultatene du vil ha. Weeee! Let's do this! Jeg har lagt meg for en vane å trene hver dag nå, og det går lett som en lek nå som det er så fint vær ute og motivasjonen blomstrer mer enn noen gang. Om ikke lenge tar jeg med meg treningsbagen og suser over til Solli for å trene med PT, jeg gleder meg til å se hva vi skal gjøre i dag. Når jeg kommer hjem skal jeg lage en gammel slager - nemlig cottage cheese- og havregrynspannekakene jeg blogget om for 4 år siden. Haha, husker dere dem? De tok helt av! Ikke rart i og med at de smaker helt himmelsk OG er sunne. Jeg kan ikke veeente!

Først skal jeg vise dere de øvelsene jeg gjør om jeg skal trene mage hjemme. Disse er sykt bra og du kjenner det så innmari i magemusklene. Akkurat det vi er ute etter! ;-)

1. Vanskelig planke

Image and video hosting by TinyPic

Jeg elsker planke! Omtrent hver eneste økt jeg har bruker jeg å gjøre planken, fordi det er så sjukt bra for magemuskulaturen og magen. Dette er vanlig planke, men løft det ene benet noen cm over bakken (jeg holder litt for høyt her), hold i ti sekunder og bytt fot. Husk å holde hoftene parallelle - ikke vri kroppen til siden når du løfter benet.

2. Double crunch

Image and video hosting by TinyPic

Denne er enkel, vanskelig å gjøre feil :-) We like!

3. Vanskelig situps

Image and video hosting by TinyPic

Dette lærte Karoline meg på ungdomsskolen da vi trente sammen husker jeg (skiskyter-stjerna vet dere!! ♥), og jeg har gjort den siden. Løft ene benet mens du gjør situps, og sørg for at benet som er nede er strekt ut.

4. Leg up touch crunch

Image and video hosting by TinyPic

Denne her er SÅ jævlig!! Dødsvanskelig å nå helt opp hver gang, men så lenge du kjenner at det svir så er det bra.

10 kommentarer

Vilde

23.05.2017 KL. 14:55

Hva heter de sorte Ray Ban brillene du bruker? :D Regner med det er Wayfarer, men det står vel noe mer produktinformasjon?

Line

23.05.2017 KL. 15:16

Leser ofte og kommenterer sjelden, men må bare si at du ser veldig bra ut om dagen :) Du ser så utrolig sunn og glad ut, og det er gøy å se for ei som har lest bloggen i mange år :)

23.05.2017 KL. 15:25

Hvor mange repetisjoner og hvor mange runder?

Andrine Ubøe

23.05.2017 KL. 15:32

Hvor mange repetisjoner tar du?

23.05.2017 KL. 16:42

Enig i at du ser skikkelig sunn og fresh ut!

M

23.05.2017 KL. 17:31

Love Your nipples, bite them.........

Frida

23.05.2017 KL. 20:26

Hvor mange repetisjoner anbefaler du? Og hvor mange set, altså runder?

Maiken

23.05.2017 KL. 20:42

Hvor har du fått matten du ligger på fra?:)

25.05.2017 KL. 12:49

Hei Kristine! Hvis du vil få enda mer effekt ut av øvelsene, så kan du prøve å ikke la skulderbladene treffe bakken når du går "ned" igjen under mageøvelsene. Slik at ikke hele ryggen hviler på bakken før du løfter deg opp igjen! Da får ikke magen hvilt i det hele tatt under øvelsen og du kommer til å kjenne det ekstra mye! Tenkte på øvelse 3 og 4! I øvelse 2 ser det ut som du har skulderbladene oppe hele tiden Allerede

27.05.2017 KL. 03:37

så godt å se at du har fått overflødig fett på kroppen, og til og med celulitter på lårene. godt å se at du fylles ut, og er i ferd med å bli noe som likner på et ordinært menneske =)

Skriv en ny kommentar

Navn:
E-post:
URL:
Din kommentar:
hits