hits

Kontakt

kristine.ullebo@hotmail.com

Kristine Ullebø

Kristine Ullebø

Kristine
Ullebø

slutt å gi pekefinger

Jeg klarer ikke å følge med på alle debattene som foregår i bloggnorge, og jeg håper, jeg håper av hele mitt hjerte at dere som klikker dere inn her føler det som et lite friskt pust. Men nå skal jeg si en ting, og jeg vet at meningen min ikke er populær. Vet dere hva? Jeg savner den tiden i livet mitt da jeg stod og så meg selv i speilet og de største bekymringene i hverdagen var hvordan jeg så ut. For det er så enkelt å la det være problemene, så slipper man å tenke på alt det andre i livet som gjør vondt. Jeg ville ha finere bryn, jeg ville ha midjen til hun baben i parallell-klassen, jeg ville være lavere slik at jeg slapp å stå et hode høyt over alle gutta i klassen, jeg ville ha rumpe og pupper, jeg ville ha alt jeg ikke hadde og det var de eneste problemene som plaget meg i hverdagen. Nå? Nå bekymrer jeg meg mer for Kristine på innsiden. Det som betyr noe. Relasjonene mine. Psyken min. Jeg var hos en psykomotoriker på fredag. 10 minutter etter at jeg møtte henne på hjørnet ved Pilestredet stod jeg naken for henne på et gammelt kontor. 89 år gammel, utdannet både psykolog og fysioterapeut, "jeg har alltid vært fascinert over kropp" fortalte hun meg. Jeg kommer aldri til å glemme den timen, jeg kommer aldri til å glemme at jeg gråt fremfor en dame jeg ikke kjenner. Jeg vil være et bra menneske, jeg vil være en god venninne, en god kollega, en god kjæreste. Hva betyr det vel hvordan vi ser ut? Jeg har møtt meg selv i døra så forbanna mange ganger det siste året, problem jeg trodde tilhørte barndommen min men som fortsatt ligger og kravler seg inntil beina mine, de gir ikke slipp før jeg møter dem og jeg har ikke møtt dem før nå. Sinneproblemene, at jeg overtolker hvert bidige ord, hver bidige lille energi, kontrollbehovene som jeg har tviholdt på men som jeg endelig begynner å gi slipp på. Derfor driter jeg i hvem som ble diska fra Vixen. Sorry. Og jeg driter enda mer i hvem som gir pekefinger til hvem i bloggnorge. Jeg er så lei av at man hele tiden skal skylde på andre. Vi er alle selvstendige mennesker, er vi ikke? Når skyldte jeg på noen for hva jeg sliter med? Helt ærlig, jeg hater plastisk kirurgi og jeg kommer aldri til å bli en del av det, men det plager meg fint lite at Sophie Elise har operert puppene og nesa si. Hvorfor skal det påvirke meg som enkeltindivid? Hvorfor skal jeg bli sinna for det? Hvorfor elsker vi de som oppfordrer til fedme og en usunn livsstil, mens vi hater de som trener og prøver å ta vare på seg selv? Hvorfor kjefter du på andre for å være et dårlig forbilde når du selv promoterer flatfylla i Mexico på et hore-hotell i 3 måneder? Det er så hjernedødt for meg, jeg fatter ikke at folk gidder å se på det engang. Men jeg respekterer det, for jeg vet at alle er forskjellige. Jeg har aldri langet ut mot Paradise-bloggere selv om jeg HATER Paradise Hotel. Jeg kommer heller aldri til å skylde på en Paradise-blogger for å være et dårlig forbilde, men jeg har et tips; bruk energien din på å bli et bedre menneske selv i stedet for å peke på alle andre.

Jeg jobber i alle fall for å bli et en bedre versjon av meg selv hver eneste dag. Og det? Det er mye mer krevende enn å bry seg om andre sine operasjoner, for det betyr ingenting når alt kommer til alt.

56 kommentarer

06.02.2018 KL. 14:56

Nydelig skrevet, Kristine!

Kristine Ullebø

06.02.2018 KL. 14:59

Anonym: Tusen takk <3

Tora

06.02.2018 KL. 15:06

Føler veldig mange bloggere misser mye av poenget i debatten her. Bloggere lever jo av å påvirke andre, hadde dere ikke påvirket unge jenter så ville dere jo ikke håvet inn titusenvis i annonsekroner? (Vet at har sluttet å ha mye reklame, men dette går da på generell basis for bloggere.) For meg blir det da alt for enkelt at bloggere samtidig som de tjener fett på å påvirke leserne kan fraskrive seg alt ansvar av negativ påvirkning de har på leserne sine. Å påvirke andre er det bloggere lever av, da må man også tåle konsekvensene av det og tåle en debatt om hva slags påvirkning det man skriver har på unge jenter.

Vibeke

06.02.2018 KL. 15:27

Derfor jeg alltid har likt deg. Før var du skoleflink, du skrev om lekser og laksetaco. Men også Pepsi Max. Nå skriver du om psyken din, du prøver ut mye forskjellig men kommer alltid videre. Vi har alle periode og vi er alle forskjellige. Men det som gjør at jeg klikker meg inn på bloggen din er at du er så rar, haha. Misforstå meg rett: vi er alle forskjellige, men alle prøver å være "hun samme". Tan hud, lash extensions, insta fame, samme leilighet, samme ting vi brenner for. Men du, du har skrevet om lekser selv om det er kjedelig. Du skriver om at du vurderte neseoperasjon, men tar frem at du var rasjonell og selvfølgelig ikke gjorde det. Du legger ut halvnakne bilder selv om saueflokken mener det er hverdagsporno. Jeg DIGGER at du er du, samme hvem du er.

Og forresten, håper du hører på "Pia og psyken". Feteste podcasten!

06.02.2018 KL. 15:36

Altså vi har bare ventet på når alle talene fra bloggere skulle komme, som tok seg nær av dette. Du sier man ikke skal peke finger på andre, noe du akkurat gjorde med dette innlegget. Var ikke akkurat vanskelig å skjønne hvem du snakker om her, var ikke veldig relevant språk heller med "hore" og "flatfylla". Virker som du er den som er bitter her.

Altså jeg blir så sinnsykt oppgitt her. Dere har et ansvar som de største influencerne i Norge. Dere har det som jobb. Dere har valgt det. Ta det fuckings ansvaret og ikke stikk hodet under en stein. Dere er influencere! Hva betyr det? Jo nettopp, at dere påvirker samfunnet. Du og andre rosabloggere er så redde. Så redde for å ha ansvaret over at dere er med på å påvirke unge jenter i Norge. Herregud orker ikke skrive mer, blir så irritert.

Lene

06.02.2018 KL. 15:37

SO FUCKING TRUE!!! og du ser helt amazing ut på bildet.

Vilde

06.02.2018 KL. 15:41

Ikke et veldig godt resonnement du la fram der.

Sorry men tok deg seriøst helt fram til du begynte å disse Kristin. Promoterer farmen-deltakerne gårdslivet også eller?

Promoterer du vixen kun ved å møte opp og være tilstede? (indirekte ja, men det er ikke et direkte ønske om å påvirke andre)

Hater PH selv, men man må da kunne se forskjell på noen idioter som drikker seg fulle på et hotell (og som blir direkte latterliggjort av eget produksjonteam i sendetiden med rare lyder osv for å vise til at de er helt ute og kjører intelligensmessig) og noen som bevisst bruker påvirkermakten man har til å tjene penger på unge menneskers usikkerhet, gjerne gjemt i fine ord og løgner.

I tillegg synes jeg det er flott at Kristin prøver å forbedre både seg selv og å påvirke samfunnet rundt på en positiv måte. Hva hun gjorde for mange år siden er vel ikke nødvendigvis representativt for hva hun står for nå? På samme måte som du sikkert har endret både meninger og ville ytret ting annerledes nå enn du gjorde før?

Blir litt som når folk klager over at de som prøver å spise mindre kjøtt ikke gjør nok. Eller at de som resirkulerer er dårlige mennesker, for de kjører bil. Man må begynne endringen et sted.

Ellers enig i at man bør i mye større grad oppmuntre til kritisk tenkning og sunn fornuft. Vi VET at mennesker er utrolig påvirkelige, derfor bør man læres opp til å se hvor påvirkningen kommer fra som enkeltindivid, slik at man kan ta større ansvar selv.

ida

06.02.2018 KL. 15:46

Veldig bra skrevet helt frem til du begynte å rakke ned på Kristin (hei dobbeltmoral), og dermed mistet hele poenget med teksten.

andrea

06.02.2018 KL. 15:49

Jeg ser poenget ditt, men her må du klare å se forbi seg selv. Selv om DU jobber med deg selv innenfra (noe jeg setter enormt pris på at du er åpen om og setter fokus på) og savner den tiden ditt største problem var midjen og høyden din, er det mange som opplever dette som den verste tiden i livet. Jeg ser du skriver at du respekterer Paradise, men ordlyden i innlegget viser noe helt annet, noe som kan ligne på en pekefinger kanskje? Det er viktig å fortelle unge kvinner og menn at det er personlighet og egenskaper som er viktigst, men hvem tror på det når man gang på gang opplever pene, tynne jenter med fyldige lepper på topplisten (og i mote og media generelt? Tenker da på reklame og catwalk etc.)? Og det er da vel INGEN som hyller et usunt kosthold - hvem har vunnet pris for å spise grandis til frokost og smågodt til middag? Hvem får spalteplass og flest følgere, de topptrente eller de som gir uttrykk for å gi faen (hint; Funkygine f.eks). Hvilke blogger på topplisten promoterer og vinner publikum med fedme og usunn kost? Ingen jeg har sett.

Mitt poeng er; Som influencer må man være sitt ansvar bevisst, det ligger i tittelen at man PÅVIRKER leserskaren, både på godt og vondt. Det nytter lite å si man må jobbe med å være fornøyd med seg selv parallelt med fillers og neseoperasjon.

Hva gjelder Vixen synes jeg det er forfriskende å se at du gir faen. Men ikke ignorer din egen påvirkningskraft.

Og husk: Tynn er sjeldent synonymt med sunn, og tjukk er ikke nødvendigvis synonymt med usunn; å kreve et mangfold av bloggere både innholds- og utseendemessig er heller ikke å gå til angrep på den eksisterende bloggerbefolkningen.

Lisa

06.02.2018 KL. 15:53

Skjønner ikke at bloggere ikke kan ta litt ansvar for hvem og hvordan de påvirker andre. At du fraskriver deg ansvaret fra å være et positivt forbilde er skuffende. Jeg synes det står respekt av bloggere som ønsker å belyse hvor sykt bloggnorge egentlig er, og hvor dårlig innflytelse disse såkalte 'influencerne' faktisk har.

Julianne

06.02.2018 KL. 15:57

Bare fordi du har andre problemer og sier du savner tiden hvor dette med utseende var problemene dine, så gjør det ikke det til noen mindre problem for de som sliter med dette. For jenter som sliter med sin selvtillit, som har det vondt, og det er Vel mye lettere at bloggere slutter å legge så jævla mye fokus på utseende?

Det er som at du sier man ikke skal klage for det finnes værre ting, det vil det alltid gjøre. Det blir som å si at du er heldig som kan tenke på relasjonene dine og psyken din, mens andre sliten med å overleve hver dag for de lever i krig. Hjalp det deg noe? Nei. Bare fordi noen har det værre enn deg gjør det ikke noe som helst lettere for deg. Latterlig innlegg her synes jeg du faktisk bør være flau.

Vilde

06.02.2018 KL. 16:04

En annen ting:

Hele poenget med dette fokuset på mindre eksponering for utseenderelaterte produkter/meninger/osv er jo at unge mennesker da heller kan begynne å fokusere på andre ting som betyr noe (blant annet deres indre, som du nevner selv). Kjedelig å ikke ha jobbet noe med seg selv og sitt indre før man når 20-årsalderen. Oppskrift på katastrofe.

Anna

06.02.2018 KL. 16:15

En smule bortenfor tema, men vil du fortelle litt mer om opplevelsen din med psykomotorisk terapi? Studerer psykologi og ble veldig nyskjerrig.

06.02.2018 KL. 16:20

Så enig Kristine!! Bra du tar dette opp. Det komiske er at de som retter pekefinger har selv "feil" de må stå til rette for. Feil som er av sååå mye større betydning; nemlig hva som bor i hjertet deres av fordommer mot andre. De sitter i glasshus selv, både Kristin Gjelsvik og Kristina Andersen. "Den som er uten synd og feil kan kaste den første stenen. Og til dere som hakker på Kristine for dette innlegget! Det eneste hun gjør er å forsvare de som får pekefinger rettet mot seg og alle vet godt hvem som får det nemlig Sophie Elise. Og hvem retter pekefingeren mot henne; jo Kristin Gjelsvik og en hærskare andre. Da er det godt en influencer som Kristine faktisk tar på seg "forsvarerkappen" og viser dommerpanelet at anklageren Gjelsvik har feil selv;

Selv er jeg mektig provosert over media som gir alt for stor plass til "gneldrebikkja" Gjelsvik til tross for synkende lesertall maks 1000 pr dag. Kristin Gjelsvik er jo bare kynisk og oppmerksomhetssyk selv og hyklerisk med sine angrep på andre bloggere som hun mener får for stor oppmerksomhet med alle endringer de har gjort med kroppen være seg restylane i leppene eller andre større inngrep. Selv glemmer hun at hun har gjort store permanente endringer med svære tatoveringer på 30% av kroppen. Er hun noe bedre forbilde for unge mennesker? Hun har åpenbart ikke godtatt sin kropp naturlig som den er. Videre forherliger hun fyll og festing og legger stadig ut bilder av Corona og annen alkohol, så hvis hun mener seg å være bedre enn dere andre er hun en fariseer som trenger snarest mulig å feie for egen dør.

06.02.2018 KL. 16:35

Her er jeg så enig med deg!!

Sanna,comment-117283823

06.02.2018 KL. 16:39

Anonym: Amen

06.02.2018 KL. 16:42

I dette innlegget motsier du deg selv gjentatte ganger. Så utrolig synd at du ikke har skjønt Kristin sitt budskap. Trist.

Emilie

06.02.2018 KL. 17:11

Så det du mener er at folk som sliter med selvbildet sitt burde se på seg selv som heldige siden det ikke er et særlig stort problem (for deg lenger)?

06.02.2018 KL. 17:16

Du snakket litt i sirkel i dette innlegget, og ga pekefingeren til de som gir pekefinger. Slik kan det tolkes. Men zoomer man ut, kan man se poenget ditt!

Og poenget likte jeg.

dette er faktisk første innlegget du har skrevet på lang tid, som jeg er enig i

Nin

06.02.2018 KL. 17:26

Det du, Sophie Elise og andre bloggere som går rett i forsvarsposisjon når det gjelder kritikken av det overdrevne utseendefokuset i bloggverdenen misforstår gang på gang (eller velger å misforstå?) er at det går an å tenke litt lengre enn seg selv når det gjelder dette. Selv om DU mener at du selv ikke blir påvirket negativt så er det FAKTA at det aldri har vært flere unge jenter med spiseforstyrrelser og psykiske problemer i Norge enn i dag. Denne veksten har skjedd samtidig som at bloggere og sosiale medier har fått stadig større innpass i hverdagen til jenter fra de er veldig unge. Det har heller aldri vært utført flere skjønnhetsoperasjoner enn nå. Silikon, botox, brazilian buttlift, vippeextensions og Restylane har blitt "normalt", mye pga bloggere som forherliger det og viser seg fram som levende reklameplakater for skjønnhetsindustrien hver eneste dag. Lettkledde bilder med filtere og fokus på rumpe, pupper, åpne munner og halvlukkede øyne er noe som tidligere hørte til i pornoblader og hos Hollywoodstjerner på film. Nå får småjenter det opp på skjermen hver eneste dag på jenterommet sitt, fra bloggene, snapchatten og instagramkontoene til "vanlige" norske jenter som kunne vært naboen deres. Hvis du er så naiv at du tror at man kan VELGE å ikke bli påvirket av dette så bør du tenke deg litt om. Hvorfor tror du reklame og markedsføring er en milliardindustri som ALLE bedrifter driver med??? Fordi reklame FUNKER! Ved at vi konstant blir eksponert for noe blir vi gradvis lært opp til at dette er noe vi skal strebe etter å oppnå. Dette er attraktivt. Det er ikke så enkelt som å si at "jammen, det er ikke Sophie Elise sin skyld om noen tar rumpeoperasjon". Nei, det er selvfølgelig ikke direkte hennes skyld, men hun, som en av de største bloggerne i landet, er en av dem som i årevis og med et konstant fokus på utseende, har vært med på å normalisere operasjoner, kroppsfokus og et seksualisert image. For noen år siden var operasjoner og botox noe "de gjorde i Hollywood", eller noe damer over femti kanskje vurderte for å minske rynker. Det var ikke noe jenter på 14, 17 eller 20 år tenkte på som en mulighet. Nå har det nesten blitt normalt og vi ser 18 år gamle jenter med restylanelepper og falske vipper og silikonpupper overalt. Mye takket være rosabloggere som Sophie Elise og andre, som har vært med på promotere dette som en "trend" som unge jenter har kopiert. Dette er fakta, og ikke noe du kan være enig eller uenig i. Hun, som du Kristine, og alle andre bloggere, er nødt til å innse ta dere faktisk har et stort ansvar. Dere kan ikke bare velge å tjene penger på klikk fra unge jenter som følger dere og ser på dere som forbilder, og samtidig fraskrive dere alt ansvar for hvilket budskap dere sender ut!

Du sier at "folk elsker de som oppfordrer til fedme og en usunn livsstil, men hater de som trener og prøver å ta vare på seg selv"? Det er jo bare bullshit og ikke sant i det hele tatt! Det er faktisk sånn at idealet i dag er slanke, veltrente kropper, og at det av og til dukker opp noen som viser frem kropper som er langt ifra dette idealet og får positiv oppmerksomhet for det, fjerner ikke det faktum at 99% av fokuset i media er på de såkalt "perfekte" kroppene.

Det er bra at du er opptatt av indre verdier og å jobbe med seg selv og sin egen selvtillit, men du kan bare ikke undergrave at dette med utseendefokus faktisk ER et stort samfunnsproblem blant ungdom i dag, og at økningen av spiseforstyrrelser, psykiske problemer og skjønnhetsoperasjoner faktisk HAR en sammenheng med bloggere og sosiale medier. Lik det eller ei, du har faktisk et ansvar som du bør erkjenne og være bevisst på!

A

06.02.2018 KL. 17:59

Jeg syns det var på tide at noen pekte den fingeren tilbake til Paradise-Kristin sånn som hun fokuserer på alt det negative med ALLE andre, bortsett fra seg selv. Hun skrev dette for å vise et poeng, og jeg syns dette innlegget var sykt bra 👏🏼

På tide å ta igjen mot de som er slemme, og mener at de som har fikset litt på det ene og det andre er uverdige av den grunn. Bare slutt å fokuser på alle andre og bli et bedre menneske selv.

Helt enig med deg, Kristine

R

06.02.2018 KL. 18:28

Du har jo selv sagt at du var på konsultasjon for neseoperasjon. Tror du virkelig at bloggverdenen og andres operasjoner hadde 0 innvirkning på hva du tenkte om deg selv og nesa di da du var 18? Tviler

Siv

06.02.2018 KL. 18:33

ENDELIG! ALT det du skriver, er jeg så enig i. Folk bryr seg altfor mye om hva andre gjør, istedenfor å passe på seg selv. Endelig noen som faktisk skreiv noe RIKTIG!

Anonym

06.02.2018 KL. 19:38

Bloggere er opptatt av anerkjennelse og mange lever nå av å blogge. Man bruker faktisk begrepet influencer for å beskrive bloggere, som også etterhvert blir, eller i alle fall ønsker å bli, omtalt som yrkesutøvere. Med anerkjennelse og respekt følger også et ansvar. Bloggere bør derfor være sitt ansvar bevisst. Dere påvirkerer og bør absolutt ha en etisk plattform og retningslinjer som gagner samfunnet. I alle ulike yrker har man etikk. Jeg er lærer og skal være et godt forbilde for de unge jeg skal se og ivareta hver dag, om ikke hadde jeg ikke utøvd jobben min riktig. Heldigvis er også mange lærere godt informert om hva som rører seg i bloggverden. Vi må lese oss opp nettopp for å kunne ha gode debatter på skole, samt møte de unge i deres verden. I Bergen kommune er flere av de aller største bloggerne utilgjengelig på skolens nettlesere. Det sier en del.

Det er enormt viktig at barn og unge utvikler kritisk tenking. Viktigere en noen gang, med all informasjonen man utsettes for. Men dere, som er influencere, må tåle å høre at dere har et ansvar. Dere må anerkjenne at dere i mye større grad en dere vil innrømme, påvirker mange unge menneskers liv. Ta ansvar!

Mona

06.02.2018 KL. 20:28

Men hva faen da kis. "Hvorfor kjefter du på andre for å være et dårlig forbilde når du selv promoterer flatfylla i Mexico på et hore-hotell i 3 måneder? Det er så hjernedødt for meg, jeg fatter ikke at folk gidder å se på det engang. Men jeg respekterer det, for jeg vet at alle er forskjellig". Det der er ikke å respektere det at folk finner underholdning i forskjellige ting. Slutt å hev deg over folk som ikke skader andre. Bloggingen du driver med har sånn ca. akkurat like mye relevant for samfunnet som Paradise Hotel, men det har da absolutt ingenting å si?

"Hvorfor elsker vi de som oppfordrer til fedme og en usunn livsstil (...)," folk oppfordrer da ikke til fedme? Finnes kanskje bittesmå samfunn på internett som direkte oppfordrer til fedme, men dette legger du fram som om folk som prøver å gjøre forskjellige kroppstyper positive til at de "hyller en usunn livsstil".

Dette var et kvalmt og tankeløst innlegg

comment-117283961

06.02.2018 KL. 20:30

Nin: Amen!^

Sara,comment-117284546

06.02.2018 KL. 20:57

Mona: Enig med deg. "hore-hotell" liksom? Wtf hva skjer..............

Kristine

06.02.2018 KL. 21:20

Blir jo litt kjipt for Anniken å høre at du «driter i hvem som ble diska fra Vixen» når du vet at hun var veldig lei seg for det🤔

C,comment-117283961

06.02.2018 KL. 21:25

Nin: DETTE!

Tonje,comment-117283961

06.02.2018 KL. 21:30

Nin: ^^^Støtter dette!

Line

06.02.2018 KL. 22:02

Hva i helvete?

Du kritiserte nettopp en oppførsel som du selv gjennomførte med glans i dette innlegget. Det var trist...!

06.02.2018 KL. 22:05

Her er det ei som tydelig prøver å vise seg bedre enn alle andre, og ikke bare i dette innlegget. Slutt å tro at du er noe og slutt å komme med pekefinger selv. Og som noen andre nevnte her oppe: bloggen din er like lite relevant for samfunnet som det Paradise Hotel er, så jekk deg ned et par hakk (eller tusen).

Håper du leser ditt eget innlegg og innser hvor innsnevra og inkompetent synet ditt på ting er.

06.02.2018 KL. 22:41

Jeg har merket de siste månedene at du alltid kommenterer tilbake de som bare skriver om hvor fantastisk du er og hvor nydelig vakker du er på bildene, mens de som kommer med konstruktiv kritikk de ignorerer du. Og da mener jeg konstruktiv, ikke hat. Dette innlegget hadde vært naturlig å kanskje komme tilbake til i et senere innlegg, med tanke på kommentarene du har fått. Det har skjedd flere ganger at leserne dine har reagert kraftig på et innlegg, hvor du da ikke kommenterer tilbake, men heller later som ingenting og fortsetter. Det er ikke slik man vokser. Det virker ikke som du tar til deg noe kritikk, og personlighetsmessig er du nøyaktig den samme du alltid har vært, i alle fall på bloggen.

Frida

06.02.2018 KL. 23:04

Følte jeg måtte legge igjen en til kommentar. Jeg har vært leser av bloggen din, men har reagert på en del av det du skriver, hvordan du svarer lesere, og hvordan du tilsynelatende ikke tar til deg konstruktive tilbakemeldinger (som ja, noen ganger, til og med ofte, kan se ut som kritikk). Jeg har flere ganger bestemt meg for å ikke lese mer, men har sporadisk kikket innom igjen. Jeg har sagt til meg selv at du kanskje har skjønt det nå, at du har endret tone, og kan reflektere rundt andres synspunkter. Men nå er det faktisk nok. Jeg kommer ikke til å klikke meg inn her igjen, og jeg er nok ikke den eneste som tenker det. Måten du behandler lesere (og kolleger) på er kjip, og det er på tide å innse at du ikke alltid har rett. Jeg ønsker deg lykke til videre med karrieren, men i meg har du dessverre mistet en leser.

Carina ,comment-117283961

06.02.2018 KL. 23:20

Nin: er sååå enig! Amen 👏

Nilara

06.02.2018 KL. 23:31

Sååå. Hvis vi ikke skal la oss påvirke av dere influencere (influence = påvirke), hva er dere da?

Jane,comment-117283961

06.02.2018 KL. 23:49

Nin: KRISTINE!!! Jeg håper virkelig at du tar deg tid til å lese den lange kommentaren over her og leser den med åpenhet i stedet for i forsvarsposisjon. Den kommentaren er ikke hat, men opplysende og konstruktiv kritikk til deg. Noe av det beste jeg har lest på lenge og jeg håper du tar den til deg.

kathrine

07.02.2018 KL. 01:56

utrolig bra innlegg kristine!! helt enig med deg

07.02.2018 KL. 01:57

hiver meg på og håper du tar deg tid å lese gjennom kommentaren til ´´NIN´ jeg og. Utrolig bra skrevet og en veldig reflekttert kommentar hun / han tydligvis har tenkt gjennom og brukt tid på. Du burde vist deg moden nok til å reflektere over den kommentaren og gi et svar istedenfor å ignorere alle konstruktive kommentarer her.

comment-117283961#4

07.02.2018 KL. 01:59

Jane: jepp!!!!

Monica,comment-117283961

07.02.2018 KL. 06:04

Nin: Takk for at du tok deg tid til å skrive denne kommentaren <3

Monica

07.02.2018 KL. 06:15

Jeg har hele tiden likt deg og forsvart deg på Jodel når jeg synes det tar av..men akkuratt nå forstår jeg haten du får. Dette innlegget var helt bak mål. Dette blir siste gangen jeg klikker meg inn her. Håper virkelig bloggen din vil synke drastisk i lesertall etter dette

Stella

07.02.2018 KL. 09:09

Hva er det med dere?? Mistet en leser? Who cares! Eneste bloggen verdt å lese hvor influenceren selv ikke slikker leserene etter ryggen!! Ikke la dere påvirke da!! Dere bestemmer selv! Er vel egne tenkende individer? Eller rir dere også på Paradise bølgen, eller følger Anne B som ikke gjør annet enn å skrive/vise seg frem til de grader?! Kristine kan også ha mer eller mindre gjennomtenkte innlegg, men de fleste er gode og reflekterte! Tenk hvordan Paradise gjengen higer etter likes via bikinibilder, les Sofie, Martine, Isabell( fra i år). Ingen av de er i nærheten av Kristine, det være seg look eller tekst!!

Dumme som brød hele gjengen!!

Tenk godt etter før dere dømmer, Kristine er så langt over resten av rælet!!

Anna,comment-117285604

07.02.2018 KL. 09:25

Stella: Måtte egentlig bare le av denne kommentaren, men velger heller å svare på spørsmålene du stiller og påstandene du legger frem. Driter i om bloggere "slikker lesere oppetter ryggen", men vil lese blogger med godt innhold. Det er absolutt ikke Kristines lenger. Ja, jeg bestemmer selv og er "et tenkende individ", derfor sluker jeg ikke rått det Kristine skriver. Har aldri sett Paradise Hotel, og misliker Anne B. Ragde sterkt for måten hun hyller Listhaug på. Nei, de fleste innleggene er ikke gode og reflekterte. Vet ikke hvem Sofie, Martine og Isabell er. Mulig du syns de ikke er i nærheten av Kristine, men det kan vi andre bedømme selv (eller skal vi ikke bestemme selv og være tenkende individer?). Jeg kan bruke mange nedsettende ord for å beskrive meg selv, men dum er ikke et av dem, for det er jeg ikke.

comment-117283961

07.02.2018 KL. 11:29

Nin: kunne ikke sagt det bedre selv!! Dette handler ikke om å angripe enkeltbloggere men om et bilde som er mye større, skjønner ikke at flere ikke ser det på den måten

Vilde

07.02.2018 KL. 11:49

Du er klar over at idet du kaller Paradise hotel for et «horehotell» som du «HATER», så viser du jo at du absolutt ikke respekterer det at folk er forskjellig :-)))))

S,comment-117283961

07.02.2018 KL. 13:11

Nin: Skriver under på denne. Kunne ikke sagt det bedre selv

Ine,comment-117283961

07.02.2018 KL. 15:45

Nin: DETTE! Amen

Andrea

07.02.2018 KL. 19:40

Helt enig i det du skriver her, og ble glad for at noen endelig påpekte det. Men jeg forstår ikke hvorfor du nederst i innlegget skal ødelegget hele essensen men innlegget og indirekte rakke det på paradise bloggere. Kjenner jeg er så lei av at HELE blogg Norge skal disse Isabell Raad (selvom jeg ikke er fan selv), men det er bare så oppbrukt og billig. I hvert innlegg om forbilder og lalala så skal man sette en pekepinn på henne. Så skjønner ikke hvorfor du sier at folk ikke skal dømme, men deretter skrive en så dømmende kommentar selv?

Therese

08.02.2018 KL. 00:55

Hei, dette var en interessant lesning. Ikke ironisk, men du fikk meg til å se litt annerledes på ting! MEN(!)Ja vi er faktisk enkelt individer, men som du selv sier: Alle ungdommer en gang, og man ER usikker på seg selv i utgangspunktet. Problemet mitt med å gjøre det så "enkelt" som det, er at man fraskriver seg alt ansvar. For på lik linje som å være en storesøster, mor eller bestemor for den sakens skyld: har man et ansvar som offentlig person. En blogger skal måtte forholde seg til HVEM som leser bloggen, og hvor lett man kan være påvirkelig. På samme måte som du antakeligvis bryr deg om å lage innlegg du vet leserne dine vil like, har du et ansvar på HVA du deler, og HVEM som leser. I tenårene er kanskje Sophie Elise ens forbilde, og unge jenter streber etter å se ut som henne. Jeg syns personlig ikke at det er greit at man skal sitte å få betalt, for å egentlig ikke skape mer enn et press. For det er faktisk det man bidrar til. Jeg vet ikke med deg, men når jeg var 16 år så gikk jeg og psykologen min gjennom Instagrammen min.. Gikk igjennom følgerne mine, og fant ut at det var godt over 200 mennesker jeg fulgte, som jeg kun fulgte fordi de var pene eller hadde fin kropp. Å bli eksponert for dette hver dag, det gjør noe med en. OG den refleksjonen, på at "dette er ikke sunt eller bra for meg", den er man ikke voksen nok til å ta som så ung. Jeg er helt enig med deg at vi er enkelte individer, og vi må ta ansvar for oss selv.. Men jeg vil kalle det naivt, å mene at tenåringer skal kunne gjøre dette. Jeg er den dag i dag 20 år, slitt med spiseforstyrrelse hele ungdomstiden min, og jeg VET at sosiale medier har vært en stor grunn til at jeg har slitt med å blitt frisk. Nettopp på grunn av alle inntrykkene, alle oppskrifter på mat, dietter og ikke minst det voldsomme utseendefokuset. Jeg sier ikke at det er det som gjorde meg syk, men at det ikke har vært med på å gjøre meg noe bedre. Jeg håper virkelig ikke at du tror at jeg kritiserer deg, men jeg prøver bare å få deg til å se det litt fra den "andre" siden. At du kan forstå at det ikke bare er så lett. Men jeg tror vi har mye å lære av hverandre. Og Kristine: Lov meg at du aldri slutter å inspirere, med positiv energi og innstilling til livet<3 Jeg har fulgt deg i alle år, og jeg liker deg bedre og bedre for hvert år som går! Ikke glem at du er bra nok.

mairho

08.02.2018 KL. 10:49

PREACH!!!! Jeg er så sykt enig med deg.

Hanne

08.02.2018 KL. 15:29

"Jeg har aldri langet ut mot Paradise-bloggere selv om jeg HATER Paradise Hotel. Jeg kommer heller aldri til å skylde på en Paradise-blogger for å være et dårlig forbilde, men jeg har et tips; bruk energien din på å bli et bedre menneske selv i stedet for å peke på alle andre."

Veeeel, hva har du akkurat gjort? Dobbeltmoralsk much?

comment-117283689

08.02.2018 KL. 21:43

Anonym: skulle til å skrive akkurat det samme som deg! Så dobbeltmoralsk. Men det har hun vel vært etter hun ble sammen med F. Prøver å være alt for tøff i tryne plutselig

Linda,comment-117283961

09.02.2018 KL. 00:22

Nin: Enig!

Linda,comment-117284369

09.02.2018 KL. 00:26

Anonym: Enig!

Susanne S

10.02.2018 KL. 22:46

Dette var et utrolig usmakelig og usammenhengende innlegg. Paradise hotel er jo like lite samfunnsnyttig som bloggen din er. Grunnen til at folk leser bloggen din er for å få seg en god latter, akkurat som på paradise. Hadde man villet bli opplyst eller inspirert hadde man sett en dokumentar eller lest en bok. Dere er underholdning. Blir litt feil å rakke ned på reality deltagere når du ironisk nok gjør det samme selv. Du blir kanskje ikke filmet 24/7, men du deler absolutt alt som skjer i livet ditt med folk som sitter hjemme mens de følger med og koser seg. Du drikker like mye(hvis ikke mer) som ph deltagere og du fikser jammen meg på utseendet og injiserer både det ene og det andre. Ikke så ulike, når alt kommer til alt?

Du er litt som en politiker egentlig. I stedet for å fremme deg og ditt parti velger du heller å rakke ned på "motstanderen" i håp om at folk skal mislike andreparten så mye at folk holder med deg i stedet.

Bloggbransjen dere *stående applaus*

Skriv en ny kommentar

Navn:
E-post:
URL:
Din kommentar: