Kontakt

kristine.ullebo@hotmail.com

Kristine Ullebø

Kristine Ullebø

Kristine
Ullebø

favorittøvelser for tiden

På mandag dro jeg avgårde for en styrkeøkt på Spenst, noe som har blitt en normal vane for meg hver mandag. Jeg elsker å starte uka med å trene - selv om jeg garantert kunne vært flinkere til å holde koken resten av uka også vel og merke. Det er desverre fort gjort at det dabber litt av, og at jeg "har for mye å gjøre", men sannheten er at dersom man virkelig VIL trene, så lager man tid til det. Uansett, nok om det. Jeg og Ingvill trente mage og rumpe, og nå - to dager etter - kjenner jeg at rumpa er støl som fyyyy! Det ser nesten litt rart ut når jeg går, haha. Men gangsperre er likevel noe av det beste jeg vet.

Nå er skolen slutt og jeg skal spise sushi med Emma før vi drar på russerevy for skolen min i kveld. Gleder meg, russerevy er alltid gøy å se på! Neste år er det vi som står på scenen, wææ :-)

Jeg tenkte å vise to av mine favorittøvelser for tiden! Jeg har fått dilla på kettlebells. Har aldri rørt en kettlebell før for noen uker siden, da fikk jeg plutselig øynene opp for det.

Slik gjør du: Velg en kettlebell med ønsket vekt, hold den med begge hender og utfør knebøy mens du svinger kettlebellen før mellom beina, og så opp med strake armer. Pass på å hold den med et godt grep da, så du ikke glipper kettlebellen og knuser alle vinduene på treningssenteret, haha. (Jeg er like redd for det hver gang...)

Bulgarsk utfall: dette er min favorittøvelse for rumpa! Hold en manual i hver hånd og plasser den ene foten på en kasse eller benk. Sett foten i 90 grader og gå helt ned, og helt opp igjen. Pass på at det aldri blir mindre enn 90 grader mellom lår og legg.

hits