tips til treningsmotivasjon

♥ Kjøp nye treningsklær
Jeg vet ikke med dere, men for meg så gir nye freshe treningsklær alltid mye mer motivasjon. Det er så mye gøyere når man faktisk føler seg litt fin!

♥ Tenk på følelsen du får etter å ha trent
Det frister som oftest utrolig lite å ta på seg skoene og komme seg ut, men prøv heller å husk den utrolig deilige følelsen man får etterpå. Det er verdt det, syns jeg hvertfall!

♥ Last ned ny musikk
Motivasjon #1. Det gjør så stor forskjell med musikk på ørene, er dere ikke enig? Her finner dere spillelista mi på spotify med favorittene mine -> älskar dessa  

♥ Trening gjør deg lykkelig!
Når man trener så utløses hormonene endorfiner, også kalt “lykkehormoner”, det vil si at man faktisk blir fysisk glad av å trene! Det hadde dere vel aldri trodd? Gratis lykke folkens, løp og “kjøp” 😀

♥ You`ll never regret workout, but you`ll always regret skipping one
Hver gang jeg tenker “ååh, jeg gidder ikke å trene i dag”, så tenker jeg på dette ordtaket, og det hjelper faktisk HVER eneste gang. Selvfølgelig er det dager hvor jeg kjenner at det er best å la være, men som oftest er det bare å hoppe i det.

♥ Finn en treningspartner
Spør venninna di om dere skal begynne å trene sammen, så kan dere pushe hverandre. Bare pass på å ikke bli avhengige av hverandre, sånn at du dropper treninga fordi hun ikke kan akkurat den dagen. Bevis at du klarer det selv 😀

♥ Du kommer i bedre form
Trening er ikke synonymt med slanking. Husker før da jeg alltid tenkte slik: “jeg er jo tynn, hvorfor skal jeg trene da?”. Ler litt av det nå når jeg tenker på det, for det handler jo faktisk om å holde seg i form. Og vet dere? Man får så mye igjen for det! Du blir mer opplagt, får mer energi, bedre konsentrasjonsevne og ikke minst bedre humør. Jeg merker at hvis jeg f.eks sitter inne en hel dag med lekser og jeg blir veldig sliten og tung i hodet, så er en liten treningsøkt den beste måten å bli kvikkere på, kontra det å legge seg ned og sove.

 
♥ “Just do it” – Nike
Ikke sitt og diskuter med deg selv om du gidder eller ikke, bare gjør det. Motivasjonen er der sjelden hver dag, så istedenfor å vente på den – hopp i det og bevis at du klarer det uansett hva!

♥ Ikke sett deg for høye mål
Om du er ny på treningsfronten, vel, da holder det å begynne å trene 1 eller kanskje 2 ganger i uka. Mange har vel gått i den fella hvor man sier at man skal trene så og så mye, og innser man at man ikke klarer det og så gir man opp. Så ja, å sette seg realistiske mål er veldig viktig!

♥ Søvn
Legg deg tidligere, da får du mer overskudd til trening dagen etter!

♥ Finn din treningsmetode
Dette er kanskje det viktigste av alle disse punktene over. Gjør det DU liker! Jeg liker å trene motbakke (kjapp gange i bratt oppoverbakke) og det passer meg perfekt, men det er ikke sikkert at det er det som passer deg best. Jogging, zumba, spinning, fjelltur osv – det er mye å velge i!

Jeg er ingen treningsekspert overhode og vil heller ikke fremstå som det, ville bare dele litt tips med dere, ettersom jeg har slitt med lite treningsmotivasjon selv. Lykke til alle sammen! Dere klarer det hvis dere vil 😀

44 kommentarer

Siste innlegg