treningsmotivasjon om vinteren

Noe jeg syns er utrolig irriterende med vinteren er den manglende motivasjonen jeg har til å trene. Jeg føler liksom at motivasjonen min synker synkront med gradene, og det å ta på seg treningsklærne og joggeskoene blir plutselig verdens største ork… Håper jeg ikke er den eneste som er slik?! Utrolig stor forskjell kontra motivasjonen min i sommer, da jeg trente mange ganger i uka og sprang på fjell hele tiden. Det var så utrolig deilig, hadde kjempemye overskudd og energi. MEN nå skal jeg prøve å vri om litt, og endre tankegangen min! Jeg mener, hallo – selvom det er vinter og man ikke sprader rundt i bikini så er ikke det er grunn til å ikke holde seg i form. Og det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige KLÆR :)

Jeg kom meg (omsider) ut i går da, takk gud for det! Jogging har jeg gitt opp for lengst ettersom jeg får sting/hold UANSETT hva eller hvor mye jeg spiser og drikker før trening, så jeg fant en kjempebratt bakke og løp intervaller. Det er det eneste som funker for meg, men det er jo veldig effektivt og slitsomt så det passer perfekt. Så ja, om du er som meg og ikke har tid til å bruke halve ettermiddagen på å trene, så anbefaler jeg deg å finne en bratt bakke og løpe/jogge opp så mange ganger du greier. Sinnsykt god trening! Forresten, om noen trenger litt motivasjon så kan dere ta en titt på innlegget jeg skrev for noen måneder siden: HER


overdel fra individu.no (som forøvrig er altfor trang, noe som fører til at den glir opp. Haha, men det ser dere vel sikkert. Skal bytte den inn i minst to størrelser større!)

Noen som føler det likt som meg?

32 kommentarer
    1. Det er bare og bestemme seg, også er det så deilig etterpå når en har gjennonført en god treningsøkt.:)))

    2. Mister ikke motivasjon, men liker ikke så godt å jogge ute i kulden 🙁
      Men er veldig glad i intervaller da! Anbefaler å finne en flat grusveg og så “tegne” opp kanskje 5 streker.
      Første strek er da start, løp så til strek nummer to og så tilbake til start. Så løper du til strek nummer tre og tilbake til start. Fortsett slik helt til strek nummer fem, uten noen stopp når du kommer tilbake til startstreken. Dette er en helt forferdelig øvelse synes jeg! Jeg klarer ikke å løpe hele tiden, så det blir heller jogging/løping. Kan gjerne repeteres 3 – 5 ganger om du klarer det! 🙂 🙂 Prøv det! 😀 Men husk å varme opp først 🙂

    3. Hei! Jeg satser på langrenn så treningsmotivasjonen min på høsten og vinteren er som regel på topp, men skjønner hvordan du har det. Det er bare et ork, er det ikke? Her er noen tips til hvordan du kan trene som du vil og skaffe deg selv en god treningsuke med masse motivasjon!
      – Lag deg en enkel treningsplan for ukene i vinter, der du har en type trening for en bestemt dag i uken for eksempel:
      mandag: løpetur og styrke (lag deg gjerne en liste over øvelsene når du tar styrke)
      Tirsdag: Intervaller Onsdag: spenst, styrke og hurtighet (finn deg en bratt bakke og hopp jamfot og hinking i, løp noen stigningsdrag og noen litt kortere drag og avslutt med litt lett styrke)
      Torsdag: Har du et treningssenter i nærheten du pleier å dra til så dra diit
      Fredag: treningsfri
      lørdag: løpetur med innlagte intervaller eller intervaller med hoppetau
      Søndag: Treningsfrii
      En slik plan hjelper deg veldig for da har du på en måte noe du MÅ følge! Vil også anbefale deg å ikke spise NOE minst 1time før trening, helst 1,5, da er du sikker på å ikke få sting! Har du en idrett du driver med så legg inn de treningene i planen 🙂
      LYKKE TIL

    4. Hei! Veldig fine tips du hadde på det andre innleget! Jeg trener ganske mye, men jeg lurer på en liten ting. Hvor mange ganger i uka trener du? Hadde blitt super glad for svar! Digger bloggen din og du er helt perkekt.

    5. Jeg har treningsmotivasjonen på topp!! Trener styrke og kardio minst fire ganger i uka, føler meg såå mye bedre 🙂
      Skjekk trenings-motivasjons-tumblr’en min for massevis av inspirerende bilder, haha! Det er det eneste som funker 🙂
      http://www.workoutangel.tumblr.com

    6. Hei!
      Om du får sting av å jogge deg en tur uansett om du spiser ditt og datt osv, så er det nok ikke hva du spiser det står i.
      Om man har dårlig kondis og ikke er så godt trent på løpefronter får du sting av det, så om du da dropper å løpe hver gang vil du aldri bli kvitt stinget. Selv om du har sting må du løpe, for da blir det enda mindre neste gang 😉
      Bare et godt tips.
      Hilsen ei som løper og trener mye 😉

    7. Jeg er helt lik, mister egentlig motivasjon til stort sett det meste på denne tiden av året, både skole, trening og fotografering. Er bare kjipt med mørke og vinter

    8. Jeg lurer på en ting, er du fornøyd med kroppen din, og har du godt selvbilde? Det virker som om du stråler selvtillit 🙂

    9. DU ER SÅ SØT(!!)
      heheh, du var utrolig annderledes uten sminke, men fin! mer naturlig liksom

    10. Treningsoverdelen er kompresjonsgenser fra 2XU, som du sikkert veit, og da skal den vere veldig trang, for meininga er å framskynde restutisjon osv, så eg ville ikkje hatt den så mykje større om eg var deg, max xs! har tightsar derfra sjøl, og er superfornøgd 🙂 just so u know!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg