min første mil

LYKKERUS! Jeg sitter og skjelver fordi jeg er så glad. I dag hadde jeg faktisk ikke tenkt på trening i det hele tatt, men plutselig var jeg på Spenst sammen med Ingvill. Ikke hadde jeg tenkt å løpe på mølla mer enn 10 minutter heller, men jeg følte meg av en eller annen rar grunn kriminelt kvikk i dag, så jeg sa til Ingvill at jeg skulle løpe i 30 minutter. Putselig var jeg bikket 5 kilometer, og siden jeg ikke hadde NOE som helst hold kunne jeg ikke la sjansen løpe fra meg. Det ble 10 km på meg på 54 minutter. JEG ER SÅ STOLT!!

For mange er det å løpe en mil no biggie, men jeg sliter med at jeg alltid får hold når jeg løper på mølle, så for meg er det ganske stort. Jeg eeeelsker jo egentlig å løpe! Aah, nei dette var litt av en selvtillitsboost.

I dag dro jeg og Guro hjem til Ems etter skolen, og vi skulle egentlig jobbe med mediaprosjektet våres hvor vi skal gjenskape en filmscene… Vel, vi spiste taco i stedet. Hehe, innafor. Vi får gjøre det en annen dag 🙂 I morgen har jeg to timer på skolen, og så skal jeg ha mine siste kjøretimer ever, etterfulgt av en hudlegetime. Tjohei, litt av hvert som må fikses før København!

Flere som har løpt en mil før? Gjerne fortell, wiii.

34 kommentarer
    1. Wow, så bra!! Du er god 🙂 Et tips: du burde prøve å sette på 1% stigning på tredemølla! Leste det i ShapeUp bladet en gang for noen måneder siden. Jeg har ofte følt at det er mye lettere å løpe på tredemølla enn ute, og det kommer av nettopp dette: på tredemølla trenger man på en måte ikke å “sparke fra” med beina om det ikke er noen stigning (Hvis det ga noe mening? Haha…). Da blir det en stor overgang å løpe ute igjen! Men med 1% stigning kan du sammenligne det å løpe på mølla som å løpe ute! Stå på med treningen videre!
      Klem <3

    2. Sliter med å gidde å løpe på mølla så lenge! Har enda ikke løpt mila, men jobber med formen for tiden og har lyst og greie det snart. Hadde du stor hastighet og hva har du gjort for å komme i så god form?

    3. Har aldri løpt mila på mølle da det er lettere enn å jogge ute, men persen min på mil i vestlandsterreng med bakker er 48 min 🙂 Gratulerer med fullført mil, selv om jeg vil anbefale å jogge ute!

    4. jeg bruker også å løpe på tredemølla på treningssenteret 🙂
      woow, over 700 kalorier jo 😀
      det meste jeg har greid er kanskje 400 noe :p
      skal prøve en mil en dag !

    5. Fra januar til mars i fjord løp jeg milen 6 ganger på tredemølle!! har ikke løpt milen etter det da… haha tror jeg må prøve å komme i gang igjen er jo en helt fantastisk følelse etter, kan ikke sammenlignes med noe annet nesten 😀
      Brukte på det beste 57 minutter, så veldig bra å holde så høy hastighet som du har gjort!

    6. Ååh, kom gjerne med tips til hvordan du kan trene deg opp til å klare det! I dag løp jeg 6000 meter, og jeg var helt døøøød etterpå, klarte ikke få meg selv til å løpe lenger. Vil så gjerne klare det!

    7. Har løpt mila en gang, ute vel å merke. Men da på 60 min med en snittfart på 10km i timen. Jeg er fornøyd med det, men det beste kan alltid forbedres 😉

    8. Jeg løp 1 mil på Oslo Marathon – anbefales! Så mye mennesker at det blir en ren folkefest, og det er mye annet å tenke på enn at det svir litt i beina!

    9. Har løpt mila to ganger. Første gangen var det ikke planlagt og da brukte jeg litt over 50 minutt. Var superhappy fordi jeg klarte det. Andre ganger tenkte jeg å se hvor fort jeg klarte det og endte på 44 minutt med 1,5% stigning (for mer likt utendørs terreng). Da var jeg megastolt og har sykt lyst til å forbedre dette! Synes også det virker spennede å delta på løp 🙂

    10. Jeg har løpt en mil på 50 min og 2 mil på 2 timer 🙂 Godt jobba, har du først klart en mil er let lettere å øke til flere etterhvert!

    11. Wow 752 calories. That is amazing!!! Great job oh my !!
      I was the proudest at my self when I trained 45 minute 500 calories burn cardio on Youtube and it really was a killing experience but I looved it

    12. Såååå flink 🙂 Ser noen har skrevet det, men du burde ha litt stigning når du løper. Ikke kun for at det skal bli mer likt terrenget utendørs, men også fordi det er lettere å unngå skader. 🙂

    13. Jeg husker jeg var like gira etter min første mil, jeg også! Var såå happy, og nådde målet mitt om å klare det før 2014 var over :)) er jo bare 13 år gammel, så har ikke medlemskap på noe senter, men liker best å jogge i skogen! Men når jeg blir eldre skal jeg helt klart fikse meg et medlemskap på sats! Du er rå, stå på kriss

    14. Du er veldig flink til å blogge og utrolig inspirerende. Jeg løp på møllen i går jeg også, og tenkte bare “i dag tar jeg en mil slik Krissy gjorde.” Så det ble en mil på meg og, etter jeg haddde lest dette innlegget :DD

    15. Jeg løper en mil på 50 min og da brenner jeg ca 400 kcal eller noe.. er 175 cm høy og veier 52 kg. Enten så er det registrert andre stats på 3D møllen du løp på eller så veier du kanskje mer en meg?

    16. løp én mil fire ganger i uka da jeg trente til militæret. Jeg har aldri vært en løpejente, men motivasjonen var på topp og det var alltid noe på TV’en foran meg. Uten den hadde det blitt for kjedelig!

    17. Thea: Dersom du mener at du løper 1 mil på 50 min, og mølla kun viser 400 kcal, da er det noe galt med mølla du løper på!
      Jeg pleier ikke gidde løpe mer enn 5-6 km, men løper jeg 5, kommer jeg rett rundt 400 kcal. Da legger jeg ikke inn høyde og vekt.

    18. Jeg har et kjapt spørsmål. Stoppet du/gåpauser i det hele tatt under økten, eller løp du med konstant hastighet?
      Jeg er nemlig ny i “løpeverdnenen” haha, og ønsker et konkret mål å jobbe meg opp mot. Siden vi er samme alder, kjønn osv, tenkte jeg dette kunne være et supert mål å jobbe meg opp mot 🙂 foreløpig er det beste jeg har løpt litt over 4,5 km med fart på 5,3 på mølla. Er ganske stolt siden dette ville vært nærmest umulig for meg for en måned siden!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg