slik løper jeg trappe-intervall!

Okey, i dag skal jeg fortelle dere alt om hvordan jeg løper trappe-intervall. Det er nemlig ganske enkelt! Skikkelig slitsomt, men veldig effektivt, og for meg passer det helt perfekt ettersom jeg ikke er så glad i å bruke altfor lang tid på øktene mine. Jeg har løpt i trapper i årevis, og jeg er så glad for at jeg har funnet tilbake til denne gleden igjen. Det er en veldig eksplosiv trening og gir deg SÅ mye overskudd, energi og godt humør. Ta med en venninne og kjenn på treningsgleden samen!

FINN EN TRAPP I NÆRHETEN AV HVOR DU BOR, HELST MED LITT LENGDE

20 RUNDER I DENNE TRAPPEN

Dette er en av mine favoritt-trapper. Den er ikke så veldig bratt, men den har helt perfekt lengde 🙂 Her løp jeg først 10 runder, men så innså jeg at jeg kan presse meg selv mye mer, så nå løper jeg 20 runder. Så greia er: jeg løper opp så fort jeg kan, og så går jeg rolig ned igjen for å få pulsen ned. Når jeg er nede ved start igjen, starter jeg å løpe på ny runde så og si med en gang.

5 RUNDER I DENNE TRAPPEN

Og så! På Vulkan (rett ved Mathallen) ligger denne trappen rett ved siden av den jeg bruker å løpe i, og denne er mye kortere med store trappetrinn. Egentlig er det vel et sittested, haha. Her løper jeg i alle fall 5 runder etterpå, bare for å gi det ekstra jernet og kjenne melkesyren virkelig ta tak i meg.

FINITO

I tillegg er det utrolig fint her, det hjelper virkelig på ♥ Etter hvert som jeg løper mer og mer her, kommer jeg nok til å øke antall runder. Det er slik man utvikler seg og blir bedre. Når det gjelder din trening må du bare se an ut ifra din egen form + lengde/hvor bratt trappen er, men her har dere en pekepinn på hvordan jeg gjør det i alle fall, jeg håper det kan være til hjelp 🙂

15 kommentarer
    1. Godt innlegg! Liker at du skriver om trening:D Kunne du skrevet et innlegg om hudpleierutinen din, samt sminken du går for (hud spesielt) når du velger å sminke deg? Hadde vært veldig interessant!

    2. Hei jeg har lest bloggen din lenge, og mange ganger så forteller du om at du ikke skjønner deg på tankene dine, sinne problemene dine osv.. Men har du noen gang tenk på at du kanskje kan ha ADHD? det vriker du du konstant har energi, og flyr rundt hele tiden.. kanskje det er grunnen til at du føler det du føler? Dette er bare et lite tips, har selv adhd, og riktig behandling kan gjør underverker for sinnet ditt! lykke til hos psykologog.. håper alt orner seg for deg! elsker bloggen din

    3. Et treningstips til dine trappeintervaller:
      — prøv å hoppe med begge benene samlet, bytte på hver enkelt trinn og annenhver
      — hinke med ett ben
      — squat hopp
      — hopp på siden ut i lunges
      (Y)

    4. Vet ikke om det er lyset som gjør det, men armene dine ser mer markert ut på disse bildene 😉 Treningen din gir resultater woho! Gleder meg til å komme i gang med treningen igjen selv nå, det er jo så gøy, men har ikke kunne prioritert det like mye nå i eksamensperioden! Har bare blitt noen korte løpeturer og noen kjappe styrkeøvelser på gulvet hjemme. Litt er jo bedre enn ingenting.
      Føler meg teit som skriver om meg selv i kommentarfeltet ditt, men du sa jo en gang at du ser på oss blogglesere som venninnene dine: Og ettersom jeg ser på deg som en av mine også, så føles det naturlig å svare slik jeg ville gjort på en melding fra ei annen venninne, selv om du ikke vet hvem jeg er. Rart egentlig (gruble emoji).

    5. Hei. Ikke ta dette som kritikk, men det er lurt å variere treningen sin.. Hvis du løper trappeintervall hver dag (som det virker som i følge snapchaten din) vil du bryte ned muskler i steden for å bygge, og kondisjonen din vil etter en stund heller ikke bli bedre, da du BARE trener intervaller. Normalt sett er det lurt med intervaller kanskje hver tredje dag. Du rekker ikke restituere mellom hver økt, hvis du bare kjører samme muskelgrupper og høy-intensitet, lurt med noen rolige joggeturer osv. i mellom!

    6. Hei! Vil bare anbefale deg å bruke en annen type joggesko siden du løper mye på hardt underlag og en slik type sko med (noe som ihvertfall ser ut til å være) dårlig støtte og demping. Overdreven løp på hardt underlag med dårlige (og samme type) sko vil raskt kunne resultere i belastningsskader, og det unner jeg deg ikke. Det kan være lurt å investere i et par gode fra eks. Asics eller Hooka 🙂 Bare et tips fra ei som løper mye <3 Stå på og lykke til!

    7. <3:
      Er du virkelig seriøs? Prøver du virkelig å sykeliggjør en ung jente fordi hun har mye energi? Slikt er farlig.
      Anbefaler alle å lese noen utrolig kloke ord av Per Fugelli "Helsisme":
      http://www.dagbladet.no/kultur/helseismen/66517149

    8. I første etasje, så hadde de fjernet, internett-PC-ene, (virka det som).
      (Ellers hadde jeg nok ikke gått opp, i andre etasje.
      Hvis det hadde vært, mange ledige PC-er, i første etasje.
      For å si det sånn).
      Og de hadde også, fjernet alle publikums-PC-ene, i andre etasje.
      Med unntak, av tre PC-er, i lesesalen.
      Og der satt det, en neger, (som dreiv og prompa, ‘hele tida’, lukta/virka det som), ved den ene PC-en.
      Og en middelaldrende pakistaner, (som gikk, like etter at jeg dukka opp der), satt ved en annen, av de tre PC-ene.
      Så jeg ble sittende, ved siden av, en ‘prompe-neger’, i lesesalen der, da.
      (For å si det sånn).
      Og etterhvert, så dukka det også opp, en middelaldrende egypter, (eller noe lignende), som det lukta veldig vondt/ekkelt av, (pusten til), der.
      Så til slutt, så orka jeg ikke, å sitte der mer.
      Men jeg gikk ut, av dette ‘hølet’, (eller hva man skal kalle det), da.
      (For å si det sånn).
      Så sånn var det.
      Bare noe jeg tenkte på.
      Men men.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg